Interni raziskovalni panel kot temelj podatkovne strategije digitalno zrelih znamk

Članek lahko preberete v 

3

 min

Interne raziskave pospešeno pridobivajo na pomenu, saj predstavljajo enega najboljših virov pridobivanja tako prvoosebnih kot neposrednih oz. zero-party podatkov, ki jih stranke zaupajo prostovoljno in zavedno. Forbes v članku ‘smrt piškotkov’ postavlja v ospredje prav ‘zero-party’ podatke.

Interni raziskovalni paneli so pomemben del podatkovne strategije

Razloga za paniko, ki je nastala zaradi ukinjanja piškotkov oz. omejevanja dostopa do tretjeosebnih podatkov, pravzaprav ni – sedaj je prava priložnost, da energijo in sredstva usmerimo v vzpostavitev lastnega vira in od spletnih ponudnikov neodvisnega dostopa do podatkov o strankah. Google je v sodelovanju z BCG izvedel študijo praks na področju zbiranja prvoosebnih podatkov in ugotavlja, da so vzpostavljeni viri teh podatkov ključni del strategije digitalno zrelih znamk.

Ni torej vse, kar moramo vedeti o vedenju in potrebah naših strank, v spletni analitiki – informacije, ki nam omogočajo razumevanje strank, ne le zaznavanje vzorcev vedenja, se skrivajo v podatkih, ki nam jih stranke same zaupajo.

Vzpostavitev internega raziskovalnega panela zagotavlja redni dostop do podatkov o strankah in njihovih mnenj, ter platformo za enostavno izvedbo različnih vrst raziskav, ki jih lahko izbiramo glede na ustreznost poslovnega problema, ki ga rešujemo. Omogoča tako hitre spletne ankete in testiranja kot tudi poglobljene kvantitativne in kvalitativne raziskave na različnih ciljnih skupinah.

Interni raziskovalni panel je skupina uporabnikov, strank ali potencialnih strank, ki so vedno v stanju pripravljenosti za sodelovanje v raziskavah in nam z veseljem, v zameno za neko vrednost, ki je lahko vrednostna nagrada ali pa uporabne informacije, prispevajo mnenja, povratne informacije ter informacije o sebi. Gre za dvosmerno komunikacijo med podjetjem in izbrano ciljno skupino, v kateri imajo korist vsi udeleženci. Podjetje dobi dragocene podatke, ki jih lahko uporabi za nadaljnji razvoj produktov, storitev in same izkušnje, ki temelji na boljšem razumevanju kupcev in njihovih potreb. Hkrati pa gradi bolj povezan, intimen odnos s strankami in vzpostavlja skupnost, ki jo je po klasičnih kanalih težje zgraditi in upravljati – dobro upravljanje takšne skupine uporabnikov tako vodi v gradnjo pripadne skupnosti.

Stranke, ki so hkrati člani raziskovalnega panela, lahko vplivajo na razvoj ponudbe, jo sooblikujejo in prispevajo k odločitvam, posledično pa so deležne boljše ponudbe in izkušnje. Sodelovanje pri razvoju je nagrada, ki jo panelisti prav tako cenijo, večina upravljalcev lastnih panelov pa člane tudi nagrajuje, z izdelki iz svoje ponudbe in drugimi ugodnostmi.

Tudi naši naročniki dobro poznajo prednosti lastnih raziskovalnih panelov. V Arhei smo prvi na slovenskem trgu, pred 15 leti začeli razvijati in izobraževati trg na področju raziskav med lastnimi strankami, danes pa smo na osnovi teh izkušenj edini specialisti za vzpostavitev in upravljanje internih panelov v podjetjih, ki želijo na ta način vključevati in spoznavati svoje stranke.

Prvi interni raziskovalni panel v Sloveniji, ki je maja 2023 doživel že peto obletnico, smo postavili v sodelovanju s Petrolom, danes pa ima lastni raziskovalni panel že več podjetij iz različnih dejavnosti, med njimi je tudi prvi strokovni panel digitalnega marketinga pod okriljem IAB Slovenija.

Koristi internega raziskovalnega panela se odražajo v večji vrednosti strank

Postavitev internega raziskovalnega panela predstavlja investicijo v okvirih vrednosti ene raziskave na splošni javnosti, investicija pa se hitro povrne, saj krepi pripadnost strank ter jih seznanja z aktivnostmi in s najširšo ponudbo, ki je sicer ne bi opazile, sodelovanje pri sooblikovanju ponudbe pa spodbuja njihov interes, da jo tudi preizkusijo. Spletni paneli so tudi odlično komunikacijsko orodje za predstavitev novosti ter pridobivanje prvih povratnih informacij, neposredno od strank. Panelisti menijo, da je to sodoben način komuniciranja in jim obveščenost o novostih predstavlja dodano vrednost k temu, da lahko izrazijo svoje mnenje. Informacije o aktivnostih in ponudbi, za katero so prispevali svoje ideje, delijo tudi v svojem družbenem krogu in tako se ozaveščanje še multiplicira.

Glavne prednosti internega raziskovalnega panela:

  • Kakovostni first-party in zero-party podatki
  • Večji doseg, posledično tudi večji vzorci
  • Boljši in hitrejši odziv
  • Hitrejša izvedba raziskav in sprotna podpora poslovnim odločitvam/ukrepom
  • Interna izvedba, ki je za podjetje bolj praktična in cenovno ugodnejša

Vzpostavitev in upravljanje internega raziskovalnega panela

Interni raziskovalni panel lahko vzpostavimo tako, da s panelom upravljate sami ali pa nam ga prepustite v upravljanje, poskrbimo pa lahko tudi za strokovno izvedbo panelnih raziskav.

V okviru same vzpostavitve panela poskrbimo za vse potrebne korake, ki vključujejo rekrutacijo članov vključno s profilnim vprašalnikom, pridobivanje soglasij in zagotavljanje GDPR skladnosti ter izbiro in nastavitve programske rešitve.

Začnemo z načrtom vzpostavitve, ki temelji na vaših odločitvah glede vizije in poslanstva panela. Pri teh odločitvah vas usmerjamo in vam pomagamo opredeliti cilje panela v skladu z vašimi poslovnimi cilji.

Dodajte se na seznam prejemnikov našega strokovnega mesečnika.

Arhea Mentor bo vsak mesec prinesel nove primere dobre prakse, nova znanja in tehnologije, ki smo jih spoznali. Lahko prelistate Arhiv zadnjih Mentorjev, če pa si želite biti med prvimi, ki bodo izvedeli za novosti, se prijavite!

Še ne prejemate Mentorja?