Kako trgovsko podjetje krepi svojo pozicijo v rastoči kategoriji

Članek lahko preberete v 

2

 min

Trgi se spreminjajo hitreje kot kadarkoli prej – kategorije, ki so bile še včeraj obrobne, danes postajajo motor rasti. V enem od projektov smo sodelovali s trgovskim podjetjem, ki je v rastočem segmentu prepoznalo veliko priložnost – in želelo narediti odločen korak naprej.

Izziv

Podjetje je opredelilo kategorijo kot eno od strateških prioritet. Globalni in lokalni trendi potrjujejo njen močni potencial, a razvoj je med trgi zelo različen. Čeprav je podjetje v kategoriji prisotno in jo sistematično spoznava že več kot 10 let (preko analiz internih podatkov, analiz vzornikov in raziskav zadovoljstva), so želeli celovito preveriti:

  • Kako kupci danes doživljajo kategorijo?
  • Kako se spreminjajo njihova pričakovanja?
  • Kako močna je konkurenca in kaj jo dela privlačno?

Strategija in cilj

V podjetju so želeli celovit vpogled, ki bi pomagal pri reviziji marketinške strategije, predvsem asortimenta in komunikacije. Še posebej jih je zanimalo:

  • Nakupne navade kupcev
  • Pričakovanja do kategorije in podkategorij
  • Percepcija konkurenčne ponudbe
  • Značilnosti kupcev in njihove prehranske navade

Proces »Kako smo se lotili raziskave«

Da bi odgovorili na ta vprašanja, smo izvedli večfazni raziskovalni proces:

  1. Analiza globalnih trendov – hitri pregled trenutnega razvoja kategorije in prehranskih režimov.
  2. Opazovanje na prodajnem mestu – spremljanje vedenja kupcev pri izbiri izdelkov in kratki pogovori o njihovem odnosu do ponudbe
  3. Spletna raziskava – razumevanje nakupnih navad, priložnosti uporabe (use-occasions), dejavnikov odločanja, konkurenčnega konteksta ter načinov prehranjevanja

Rezultat

Podjetje je dobilo jasen vpogled v:

  • Nakupne navade in percepcijo konkurence
  • Ključne priložnosti uporabe – kdaj in zakaj posežejo po izdelkih iz različnih kategorij ter kaj jim je pri tem pomembno
  • Profil najpomembnejših segmentov kupcev – ki predstavljajo največji potencial za posamezne podkategorije ponudbe

Najpomembnejši rezultati so bili:

  • Jasne usmeritve za razvoj inovativnih izdelkov in širitev ponudbe za izbrane ciljne skupine / segmente kupcev
  • Priporočila za boljšo urejenost prodajnih mest
  • Ideje za povezovanje z drugimi aktivnostmi podjetja – da kupca res nagovorijo celostno – »od jutra do večera«

Na osnovi rezultatov so v podjetju razvili nove izdelke v sodelovanju z vplivneži, zelo uspešno nagovoril generacijo Z ter dosegel dvoje:

  • rast prodaje, ki je presegla rast celotne kategorije
  • okrepljeno percepcijo podjetja – kot inovativnega trgovca in vodilnega v kategoriji.

Zaključek

Iz projekta izhajajo trije ključni nauki, ki so uporabni za vsako podjetje, ki želi okrepiti svojo pozicijo v kategoriji ali vstopiti v novo:

  1. Informacije so ključne za uspeh – brez poglobljenega poznavanja trga, konkurence in kupcev je težko razviti zmagovalno strategijo.
  2. Zunanji, nevtralni pogled strokovnjakov (Arhee 😊), ki spremljajo kategorijo in poznajo trg, prinese dragocene uvide in pokaže priložnosti, ki jih notranje ekipe težje vidijo ter prihrani čas.
  3. Prilagodljivost je nujna – globalni trendi delujejo le, če jih lokalno prilagodimo in jasno opredelimo, koga in s čim nagovarjamo – ne le v kategoriji, tudi na nivoju njenih podkategorij.

Kaj to pomeni za vas?

Če tudi vi razmišljate o tem, kako prilagoditi svojo ponudbo novim navadam kupcev ali kako bolje razumeti konkurenco.

👉 Naročite se na naš blog in prvi boste izvedeli, kako se spreminjajo kupci, kategorije in trg

👉 Kontaktirajte nas in preverite, kako lahko skupaj odkrijemo priložnosti v vaši kategoriji

👉 Preberite več na temo, kako vpogledi v kategorije prispevajo k povečanju prodaje

Dodajte se na seznam prejemnikov našega strokovnega mesečnika.

Arhea Mentor bo vsak mesec prinesel nove primere dobre prakse, nova znanja in tehnologije, ki smo jih spoznali. Lahko prelistate Arhiv zadnjih Mentorjev, če pa si želite biti med prvimi, ki bodo izvedeli za novosti, se prijavite!

Še ne prejemate Mentorja?

Arhea
Varnost in zasebnost

Naša spletna stran je skladna s 157. členom zakona ZEKom-1 in z zakonom o varstvu osebnih podatkov. Več o zakonodaji

Namen zakonodaje je zaščita osebnih podatkov, saj pri brskanju po spletu lahko pride do kršitve vaših pravic do zasebnosti.

Podrobnejše informacije o zasebnosti na spletu najdete na spletnih straneh Informacijskega pooblaščenca, kjer so pripravili odgovore na pogosta vprašanja  povezana s sledenjem uporabnikov na spletu s pomočjo piškotkov.

Lastnik in skrbnik spletne strani Arhea.si je Arhea Solutio d.o.o., Kotnikova 32, 1000 Ljubljana.

Preberite si še več o Varnosti in zasebnosti na naši strani.