Generacija Alfa: Najmlajši potrošniki, ki že danes spreminjajo pravila igre

Članek lahko preberete v 

4

 min

Različne generacije s svojimi vrednotami, navadami in pogledi na svet pomembno vplivajo na družbene in potrošniške trende. Podjetja in raziskovalci že dobro poznamo generacije, ki trenutno prevladujejo na trgu. A v hitro spreminjajočem se svetu postaja vse pomembneje, da pozornost namenimo tudi tistim, ki šele prihajajo.

V tem članku se osredotočamo na Generacijo Alfa, ki ima kljub svoji mladosti že danes pomemben vpliv na potrošniške trende. Kot otroci Milenijcev in pogosto mlajši bratje in sestre Generacije Z, predstavljajo prvo popolnoma digitalno vzgojeno generacijo, ki jo podjetja in raziskovalci šele spoznavamo, a ji bomo morali znati kmalu prisluhniti. V nadaljevanju bomo pogledali, kdo spada v Generacijo Alfa, kakšni so in kaj lahko od njih pričakujemo na področju potrošništva ter tržnih raziskav.

Kdo spada v Generacijo Alfa?

Generacija Alfa (krajše Gen Alfa) je prva generacija, ki se je v celoti rodila v 21. stoletju – vanjo spadajo posamezniki, rojeni med letoma 2010 in 2024 (po nekaterih virih tudi med 2013 in 2025). Medtem ko so njihovi predhodniki, pripadniki Generacije Z, odraščali z nastankom interneta, Generacija Alfa ni poznala sveta brez njega. Njihovo odraščanje je zaznamovano z umetno inteligenco, pametnimi napravami in vsesplošnim digitalnim dostopom. To so otroci, ki niso nikoli poznali sveta brez zaslonov, zato jih pogosto imenujemo tudi “screenagers” ali “generacija stekla”.

Kakšna je Generacija Alfa?

Pripadniki Generacije Alfa so najbolj podobni Generacije Z, vseeno pa že kažejo značilnosti, ki jih ločijo od vseh predhodnih generacij:

  • Hitrejše odraščanje: Gen Alfa v sodobnem svetu odraščajo hitreje kot predhodne generacije in že v mlajših letih prevzemajo nadzor nad svojimi odločitvami, so bolj družbeno ozaveščeni in hitreje postajajo potrošniki.
  • Digitalna samozadostnost: Gen Alfa že od zgodnjih let samostojno uporabljajo tehnologijo, zato hitreje razumejo in se prilagajajo novi tehnologiji.
  • Krajša pozornost: Gen Alfa v primerjavi s predhodnimi generacijami več časa preživijo za ekranom in so obdani z več tehnologije in poplavo informacij, kar se med drugim odraža v krajši pozornosti. Ta se kaže tudi v načinu uporabe družbenih omrežij, saj najraje uporabljajo aplikacije s kratkimi vsebinami, ki pritegnejo njihovo pozornost.
  • Družbena omrežja: Med družbenimi omrežji je najbolj priljubljen YouTube, ki ga Gen Alfa ne uporabljajo le za zabavo, temveč tudi kot vir izobraževalnih vsebin. Pogosto posegajo tudi po TikTok-u, medtem ko za igranje iger na priljubljenosti dobiva Roblox, ki omogoča ustvarjanje virtualnih svetov in povezovanje z drugimi uporabniki.
  • Spletna zasebnost in varnost: Gen Alfa so dobro seznanjeni s tveganji in nevarnostmi uporabe spleta, zato so v primerjavi s predhodnimi generacijami bolj pazljivi in zadržani pri deljenju osebnih informacij na spletu.
  • Online vs offline: čeprav so Gen Alfa tehnološki domorodci, se zavedajo pomembnosti preživljanja časa stran od zaslonov, k čemer je najbolj prispeval čas med in po pandemiji – raziskave kažejo, da je v zadnjih letih zrastel delež otrok, ki se po šoli sreča s prijatelji, na račun igranja video iger.
  • Socialna vprašanja pred ekološkimi: Gen Alfa se še vedno zavzemajo za varovanje okolja, vendar prednost dajejo vrednotam kot so pravičnost, vključevanje in enakost (morda zato, ker skrb za okolje že jemljejo kot samoumevno).

Kakšna je Generacija Alfa kot potrošnik?

Generacija Alfa ima že danes velik vpliv na blagovne znamke in izjemno moč pri odločanju o nakupih. Kot zgodnji uporabniki tehnologije vplivajo na nakupne odločitve svojih milenijskih družin, od oblačil in prigrizkov do elektronskih naprav in počitnic. Njihovi potrošniški vzorci vključujejo:

  • Digitalna nakupna pot: za Gen Alfa družbena omrežja niso namenjena le zabavi, temveč predstavljajo tudi »priročnik« za nakupovanje – v vedno večji meri se uporabljajo (tudi) za iskanja stvari, ki jih želijo kupiti. Nakupi so tako integrirani v njihovo vsakdanjo digitalno izkušnjo.
  • Hitrejše pridobivanje kupne moči: Gen Alfa že pri mladih letih postajajo bolj neodvisni in se v večji meri sami odločajo, kaj bodo kupili, imajo lažji in hitrejši dostop do denarja, poleg tega pa imajo velik vpliv na nakupne odločitve znotraj svojih družin.
  • Vpliv influencerjev: podobno kot Gen Z, tudi Gen Alfa močno oblikujejo spletni vplivneži. Učinkoviti so predvsem tisti, ki delujejo avtentično in iskreno.
  • Odpornost na klasične oglase: Gen Z znajo preskočiti oglase, prepoznati manipulacijo in od podjetij pričakujejo vsebine, ki jih nagovarjajo osebno.
  • Poudarek na vrednotah: Blagovne znamke morajo biti trajnostne, etične in pristne. Gen Alfa pričakujejo dejanja, ne samo besed.

Kakšna bo Generacija Alfa v tržnih raziskavah? 

Ker so pripadniki Generacije Alfa še mladoletni, podatkov o njihovem vključevanju v tržne raziskave ni veliko. Kljub temu lahko glede na njihove trenutne značilnosti pričakujemo:

  • potrebna bo inovativnost, kreativnost in interaktivnost,
  • ankete bodo morale biti prilagojene mobilnim telefonom, tablicam in drugim napravam prihodnosti, saj bodo v manjši meri uporabljali osebne in prenosne računalnike,
  • pričakovali bodo, da bodo slišani in da bo njihovo mnenje nekaj pomenilo,
  • pomemben jim bo občutek skupnosti in povezanosti,
  • želeli bodo imeti večji in bolj jasen nadzor nad svojimi osebnimi podatki in ukrepi za zaščito zasebnosti.

Od predhodnih generacij bodo najbolj podobni Generaciji Z, zato bomo s prilagajanjem pristopom tej generaciji korak bližje tudi Generaciji Alfa. Več o tem, kako nagovarjati Generacijo Z, si lahko preberete tukaj.

Zaključek

Do leta 2029 bodo najstarejši pripadniki Generacije Alfa že polnoletni, njihova kupna moč pa naj bi se približala skupni kupni moči Milenijcev in Generacije Z. Gre za prvo povsem digitalno generacijo, ki bo s svojimi vrednotami, pričakovanji in vedenjskimi vzorci močno vplivala na prihodnost potrošnje. Zato je ključno, da ne čakamo, temveč že danes začnemo razvijati razumevanje te prihajajoče generacije. Če boste pri tem potrebovali sogovornika za razmislek ali pomoč pri usmeritvah, smo vam v Arhei vedno na voljo 😊

VIRI:

Dodajte se na seznam prejemnikov našega strokovnega mesečnika.

Arhea Mentor bo vsak mesec prinesel nove primere dobre prakse, nova znanja in tehnologije, ki smo jih spoznali. Lahko prelistate Arhiv zadnjih Mentorjev, če pa si želite biti med prvimi, ki bodo izvedeli za novosti, se prijavite!

Še ne prejemate Mentorja?

Arhea
Varnost in zasebnost

Naša spletna stran je skladna s 157. členom zakona ZEKom-1 in z zakonom o varstvu osebnih podatkov. Več o zakonodaji

Namen zakonodaje je zaščita osebnih podatkov, saj pri brskanju po spletu lahko pride do kršitve vaših pravic do zasebnosti.

Podrobnejše informacije o zasebnosti na spletu najdete na spletnih straneh Informacijskega pooblaščenca, kjer so pripravili odgovore na pogosta vprašanja  povezana s sledenjem uporabnikov na spletu s pomočjo piškotkov.

Lastnik in skrbnik spletne strani Arhea.si je Arhea Solutio d.o.o., Kotnikova 32, 1000 Ljubljana.

Preberite si še več o Varnosti in zasebnosti na naši strani.