Več kot polovica bančnih uporabnikov v Sloveniji plačuje mobilno, mobilno banko pa uporablja slaba polovica – pri bankah z bolj mobilnimi uporabniki ta delež dosega 60%. Gotovina je še vedno razširjena, a nekateri zmorejo tudi brez – v zadnjih 6 mesecih je slaba petina uporabnikov plačevala brez gotovine, ne glede na mesto plačila.
Poleg mobilne banke je za plačevanje najbolj razširjen Flik, tretjina je uporabnikov PayPala, ostali digitalni načini plačevanja pa imajo bistveno manjše deleže uporabnikov – mobilno denarnico Google Pay na 4. mestu uporablja le dobra desetina. Več kot desetino uporabnikov ima tudi tuja banka Revolut, ki omogoča plačevanje preko mobilne denarnice.
Flik, PayPal, Revolut … ko govorimo o digitalnih uporabnikih, je vsaj ena od teh v njihovi izbiri in redni uporabi. Zanimivo pa je, da se odnos do teh načinov zelo razlikuje, razlikujejo pa se tudi segmenti digitalnih uporabnikov, ki nikakor niso več enotni – digitalni uporabniki so postali ‘mainstream’ in predstavljajo tako velik del populacije, da jih je potrebno segmentirati, če jih želimo razumeti. Mi smo za namen predstavitve teh rezultatov in predstavljanja širšega konteksta le-teh naredili vpogled v dva predstavnika naprednih – digitalnih uporabnikov.
Izkazalo se je, da se sama nikakor ne opisujeta kot napredna, še bolj zanimivo pa je, da se v svojih navadah in odnosu ter posledično aplikacijah in načinih, ki jih uporabljata, zelo razlikujeta.
Oba sta pripadnika iste sociodemografske skupine: moška med 45 in 55 let, imata družino s šoloobveznim(i) otroki, visokoizobražena strokovna kadra, zaposlena na vodstvenem položaju. Zakaj smo izbrali ravno ta dva? (edino spol je naključje 😄)
Želeli smo spoznati dva digitalna uporabnika, ki sta predstavnika aktivne populacije. Zanimalo nas je predvsem, kako odprta sta do novosti na bančnem trgu in kakšne so njune uporabniške prakse, saj za najbolj napredno populacijo veljajo mlajše generacije, a po naših podatkih ni nujno ali sploh ni tako.
Različne uporabniške prakse teh dveh uporabnikov se odražajo tudi v preferencah izkušnje z banko in pričakovanjih do bank. Sta stranki popolnoma različnih bank in uporabljata zelo različne bančne storitve, a njune preference so podobne – oba cenita odlično uporabniško izkušnjo. Prvi zato pogleduje (tudi) k drugi banki, drugi pa je z banko že popolnoma zadovoljen.
Vas zanima več ali pa bi tudi vi radi tako dobro spoznali svoje stranke? Oglasite se nam!