Petrol raziskovalni panel
Petrol ima trenutno 3.000 aktivnih članov lastnega panela, 200 jih je sodelovalo v vsaki raziskavi. To je odlična osnova za nadgradnjo panela v spletno skupnost.
Spletne skupnosti (ang. Market Research Online Communities oz. MROC, ali bolj sporočilno Insight Communities) omogočajo še bolj podroben vpogled kot spletni paneli, tudi skozi interakcijo članov skupnosti med seboj. Gre za spletne skupine ljudi, ki jih povezuje skupen interes in se jih sistematično uporablja za kvalitativne raziskovalne namene.
S to nadgradnjo bi lahko Petrol obstoječim kvantitativnim raziskavam dodal še kvalitativne, ki jih sedaj sicer izvaja večinoma “face to face”, in sicer kot online skupinske diskusije (občasno za krajši čas) ali kot neke vrste ‘lastno namensko družbeno omrežje’ (če ti člani sodelujejo skozi daljše časovno obdobje).
Predstavljajte si, da imate skupino strank stalno prisotnih pri sprejemanju vaših poslovnih odločitev.
No, s tem, da govorijo oz. jih poslušate le, ko sami to želite – in zaradi tega ni nihče užaljen ?.
Tovrstne skupnosti torej omogočajo, da ostane naša blagovna znamka oz. podjetje na pravi poti, da ne izgubi stika s svojimi strankami, obenem pa si stranke personalizirajo uporabniško izkušnjo pri dotičnem ponudniku.
Vsi imamo mnenje o najrazličnejših stvareh, ko se pogovarjamo s prijatelji in znanci, mnogokrat o izkušnjah v vlogi potrošnika. Zdaj si predstavljajte, da ta pogovor in mnenje dejansko sliši nekdo, ki lahko na podlagi tega ukrepa. Mnenja tako končno dobijo uporabno vrednost in niso le način za bežanje pred nelagodno tišino med druženji. ?
Torej, izognite se dolgotrajnega aktiviranja pasivnih strank in pridobite stranke, ki bi rade prispevale – ali v panelu ali v skupnosti!
In za konec še: Zakaj ima Petrol raziskovalni panel vse možnosti za hitro nadgradnjo v skupnost?
- Ima bazo aktivnih panelistov, torej stalni kanal oz. vir za rekrutacijo novih članov in urejena soglasja.
- Izbrana tehnologija je neodvisna in hkrati povezljiva z ostalimi sistemi, preprosta za uporabo in prijazna do uporabnikov, ki potrebujejo zelo enostaven ‘onboarding’ v posamezno raziskavo.
- Razume pomen nagrajevanja in vpletanja (ang. engagement) članov panela, ki ga je potrebno le še nadgrajevati v smeri večje ‘gamifikacije’ in ‘participacije’ članov skupnosti.
Vse to so običajno največji izzivi postavitve in upravljanja teh skupnosti – kako rekrutirati, kakšno tehnologijo izbrati, kako nuditi enostavno uporabniško izkušnjo in kako jih motivirati, da ostanejo člani skupnosti. V primeru, kot je Petrolov, teh težav ni in skupnost lahko lepo nadgradi ter postane sestavni del panela.
So pa tudi primeri, ko so skupnosti samostojne in prvi korak k vpletanju svojih strank, preko katerega lahko pridete tudi do boljše pozicije na Googlu, saj gre za so-ustvarjanje stalno aktualnih vsebin (ang. content generation).
Kako se torej lotiti, je odvisno od vas in vaših ciljev!