V času, ko so številne klasične raziskave zaradi koronavirusa skupaj z ekipami ‘na čakanju’, smo okrepili naše raziskave in ekspertne storitve na področju razvoja produktov, trgov in poslovnih modelov, kjer vstopamo na področje IT, logistike in financ – pri tem nadgrajujemo lastne kompetence in se povezujemo s strokovnjaki za tiste, ki niso naše poslanstvo.
Seveda pa budno spremljamo, kaj se dogaja na področju marketinga in prodaje, zato smo se v sodelovanju s Primožem Hvalo odločili, da o realnosti prodaje in marketinga povprašamo vse, ki ste na tem področju aktivni. Sporočili ste nam, kakšna je situacija v vaših ekipah/podjetjih in kakšni so vaši načrti, sedaj pa z vami delimo povratne informacije, kakšno je trenutno stanje v slovenskih podjetjih.
Na področju prodaje so v tem trenutku najpomembnejše naslednje aktivnosti:
- vzpostavitev oz. pospeševanje prodajnih aktivnosti preko digitalnih kanalov,
- racionalizacija / optimizacija internih procesov in
- pospeševanje digitalnih produktov / storitev.
Na področju raziskav in analiz so najpomembnejše:
- analize trendov in iz njih izhajajočih priložnosti in nevarnosti,
- spoznavanje lastnih strank / top strank in
- spoznavanje (spremenjenih) navad kupcev (Shopper Research).
Nad zbranimi podatki smo prav navdušeni! Prvi rezultat, ki nas navdušuje, je, da je več kot tretjina in hkrati največ sodelujočih (36 %) direktorjev podjetij. Ste še prepričani, da jih raziskave ne zanimajo? Lahko vam razkrijemo, da njih še posebej najbolj zanimajo analize trendov in iz njih izhajajoče priložnosti in nevarnosti! Večina sodelujočih predvsem iz B2B podjetij je to področje raziskav izbrala kot v tem trenutku najpomembnejše, medtem ko se B2C podjetja trenutno najbolj posvečajo spoznavanju celovite izkušnje strank in nakupne poti. V Arhei se tega zavedamo, CX in CJ sta v naših ‘genih’ in ju non-stop raziskujemo zadnji dve leti – imamo že zelo raznolik nabor različnih modelov, analiz in znanj ?
Kako pa je prodajni del raziskave za Finance podrobneje pokomentiral Primož Hvala, si lahko preberete TUKAJ. Med drugim pove: »Glede na vse okoliščine ni presenetljivo, da jih je največ stavilo na vzpostavitev oz. pospeševanje prodajnih aktivnosti prek digitalnih kanalov, racionalizacijo/optimizacijo internih procesov in pospeševanje digitalnih izdelkov oz. storitev. Malo me je presenetil visok delež podjetij, ki med top ukrepi vidijo povečanje aktivnosti pridobivanja novih strank. To je celo bolj prisotno med B2B podjetji kot med B2C podjetji. Zakaj me je to presenetilo? Ker se vedno vprašam ali so potencialne nove stranke v tem trenutku pripravljene za nova sodelovanja in kdaj lahko pričakujem rezultat teh aktivnosti. Ok, protiargument mojemu prvemu vprašanju stoji, če gre za storitve/izdelke, ki jih kupci v tem trenutku nujno potrebujejo – potem ima pridobivanje dodatnih strank vsekakor smisel. Glede časovnega učinka iskanja novih strank pa ostajam negotov. Posebej, če povežem z rezultati vprašanja na enem od webinarjev, kjer so sodelujoči kot največji izziv v tem trenutku izpostavili podaljševanje prodajnih ciklov. Na eni strani torej podaljševanje nakupnih odločitev, na drugi iskanje novih strank. Je pa res, da imam glede »odgovornosti« za podaljševanje prodajnih ciklov svoje mnenje.«