Tržne raziskave v 2023

Članek lahko preberete v

3

 min

Tržne raziskave so vse bolj ključne za razvoj poslovanja podjetij, saj prinašajo argumentirane osnove za sprejemanje odločitev. V skladu s tržnimi trendi tudi raziskave napredujejo v smeri optimizacije in digitalizacije, raziskovalci pa se ob tem lahko razvijamo v strateške načrtovalce in svetovalce, ki svoje znanje gradimo na podatkih in poglobljenem spremljanju sprememb okolja.

Slednje prinašajo tudi aktualna področja v tržnih raziskavah. V nadaljevanju predstavljamo naš izbor.

Celovite raziskovalne platforme

Zakaj? Ker prihanijo čas in denar z enostavno in intuitivno uporabniško izkušnjo ter združujejo vse raziskave na enem mestu. S tem nudijo tudi enotni pogled na celotni splet raziskav in omogočajo povezovanje rezultatov različnih raziskav med seboj ter nadgrajevanje raziskav in upravljanje sodelujočih.

Kako? Na enem mestu, konkretno v eni spletni rešitvi združujejo upravljanje raziskav, oblikovanje vprašalnikov, pripravo vzorcev, pošiljanje in objavljanje povabil, analitiko in poročanje. V marketinškem jeziku praktično predstavljajo več MarTech orodij v enem, saj združujejo elemente CMS-ja, CRM-ja, marketing automationa, email marketinga, spletne analitike in še več drugih funkcionalnosti.

Hitrost in avtomatizacija

Zakaj? Ker prihrani čas in denar z lažjo in hitrejšo izvedbo raziskovalnega procesa, raziskovalci pa se lahko osredotočijo na vsebino in rezultate, s pomočjo katerih rešujejo vse bolj zahtevne poslovne probleme.

Kako? Tržne raziskave so se v zadnjih letih pohitrile. Tehnologija omogoča zajem oz. zbiranje podatkov na stičnih točkah, kjer se to lahko opravi hitreje kot pred leti. Prav tako omogoča hitrejše analize ter sprotni in stalni vpogled v rezultate za hitre odločitve (npr. poročanje v realnem času, spletni ‘dashboardi’ itd.). Avtomatizacija omogoča enostavno postavitev kompleksnih analiz ter lažjo izvedbo ponavljajočih raziskav in analiz, ob zmanjšanju možnosti za napake.

Agilni insighti

Zakaj? Za boljši dostop do uporabnikov, boljše razumevanje in lažje sprejemanje odločitev. Agilni insighti so odgovor na hitro spreminjajoče se okolje, v katerem delujejo interakcije med uporabniki in ponudniki. Raziskave se morajo prilagajati uporabniški izkušnji in odzivati na hitre spremembe.

Kako? ‘Omnichannel’ pristop se uveljavlja tudi v raziskovanju. Zajem podatkov se razprši na različne stične točke oz. točke izkušnje stranke na intuitiven način, le z vsebino, relevantno za tisti trenutek, ki tako ne zahteva napora sodelujočih, ampak spodbuja naravni odziv v trenutku, ko je to tudi za stranko najbolj logično. Tehnologija in že omenjene celovite platforme pa omogočajo, da se ti razpršeni delčki raziskave oz. podatki povežejo v celoto in se stalno ‘polnijo’ na skupno mesto.

Social listening

Zakaj? Družbeni mediji imajo pomembno vlogo tudi v raziskavah. Predstavljajo okolje za spremljanje in opazovanje uporabnikov v njihovem naravnem okolju, ki lahko nadomesti klasične etnografske pristope, kot je npr. opazovanje potrošnika na domu, poleg tega pa omogoča tudi spremljanje interakcije med uporabniki.

Kako? Social listening je tudi odličen način za odkrivanje trendov in spremljanje, kako se trendi odražajo v vedenju uporabnikov, ali pa ‘zgolj’ za zaznavanje njihovih potreb in dekodiranje sporočil, s katerimi jih lahko uspešno nagovarjamo. Dodatna prednost je tudi v tem, da se spremljanje in opazovanje lahko nadgradi v pogovor oz. interakcijo z uporabniki v trenutku, ko želimo izvedeti nekaj več ali razumeti tisto, kar smo pred tem opazovali.

Vključenost različnih občinstev

Zakaj? Danes ni več ovir, koga lahko z raziskavami dosežemo. Res je več težav s stopnjo odziva, ampak se to dogaja predvsem zaradi neustreznih kanalov in neprilagojene vsebine, preko katerih poskušamo uporabnike k raziskavi pritegniti, in jih zato premalo motiviramo. Z vidika tega, kje in kdaj lahko dosežemo različne populacije uporabnikov, pa je možnosti bistveno več kot pred leti.

Kako? Uporabnike lahko dosežemo preko različnih kanalov in tehnologij, predvsem pa tam in v trenutku, ko je to zanje najbolj ustrezno in najmanj moteče. Tako lahko zajamemo tudi populacije uporabnikov, ki so težje dosegljivi (npr. poslovneži, mladi, subkulture ipd.).

Razumevanje novih trgov

Ta trend se najbolj dotika vsebinskega vidika tržnih raziskav in potrebe po reševanju poslovnih problemov. V času številnih disrupcij noben posel ni več fiksen. Podjetja ves čas inovirajo, preverjajo nove poslovne modele in iščejo priložnosti. Današnji načini, pristopi in orodja za tržne raziskave podjetjem omogočajo, da v svoj razvoj vključujejo uporabnike in ga usmerjajo s pomočjo analiz trga. Ni več izgovorov, zakaj tega ne bi počeli.

V Arhei k temu dodajamo še trend, da so raziskave postale obvezni del razvoja trga in poslovnih modelov tudi na področjih, ki jih tradicionalno niso potrebovala. Na področjih razvoja novih tehnologij, platform ter v okoljih web2 in web3. Nenazadnje se spreminjajo tudi growth hacking pristopi: iz ‘testiranja v živo’ ob podpori spletne analitike, v sistematično raziskovanje strank in leadov s pristopom customer discovery.

V Arhei vse te trende poznamo v praksi že več let, najbolj celovito pa jih udejanjamo z vzpostavljanjem in upravljanjem internih raziskovalnih panelov ter customer feedback in customer discovery sistemov.

Dodajte se na seznam prejemnikov našega strokovnega mesečnika.

Arhea Mentor bo vsak mesec prinesel nove primere dobre prakse, nova znanja in tehnologije, ki smo jih spoznali. Lahko prelistate Arhiv zadnjih Mentorjev, če pa si želite biti med prvimi, ki bodo izvedeli za novosti, se prijavite!

Še ne prejemate Mentorja?