Kako spoznati tuje goste ali stranke?

Članek lahko preberete v

2

 min

Izvedba raziskav neposredno na tujih trgih in preko tujih izvajalcev je časovno in stroškovno zahtevna, sploh, če gre za trge z večjo kupno močjo od našega. Poleg tega je iskanje ustrezne ciljne skupine, tj. vzorca v populaciji, ki je primeren za naše raziskave, kot iskanje igle v kopici sena. Z izjemo raziskav za oceno tržnega potenciala, trg najlažje spoznavamo preko gostov/strank, ki vedo za nas in tistih, ki imajo z nami izkušnjo, zato je to populacijo najlažje doseči preko lastnih kanalov.

Ko govorimo o turističnih destinacijah, je ta kanal predvsem kraj dogodka-obiska, kjer tuji turist preživlja svoj dopustniški čas. Seveda pa v teh časih ne gre brez omnichannel pristopa – poleg stičnih točk na destinaciji je potrebno zajeti tudi druge, predvsem digitalne stične točke in se prilagoditi različnim segmentom oz. personam turistov in jih doseči na način, ki posamezni personi najbolj ustreza – nekaterim v TIC-u, drugim na plaži ali v muzeju, tretjim preko spletne strani ali mobilne aplikacije … sodobne tehnologije tako niso izpodrinile terenskega raziskovanja, so nam pa omogočile, da ga digitaliziramo in povežemo v omnichannel izkušnjo, s tem pa zagotavljamo boljšo izkušnjo tudi sodelujočim v raziskavi – gostje se morajo počutiti dobro tudi takrat, ko jih sprašujemo o njihovi izkušnji, a ne? 🙂

Kot vedno poudarjamo, je anketiranje lastnih strank ali gostov tudi del komunikacije znamke (destinacije) in ta komunikacija mora potekati preko kanalov, ki so sicer del našega komuniciranja.

Anketiranje tujih gostov tako poteka v tesnem sodelovanju naše terenske ekipe, ki obvlada motivacijo gostov in sodeluje z internimi ekipami lokalnih turističnih organizacij, ki upravljajo stične točke destinacij. Tako destinacije in ponudniki v turizmu vzpostavljajo dolgoročni sistem za spremljanje svojih strank in pridobivanje vse bolj pomembnih in celovitih »zero party« podatkov o strankah. Sistem služi tako razvoju ponudbe na destinaciji kot izboljševanju izkušnje gostov, podatki pa so lahko na voljo vsem deležnikom, ki sodelujejo pri upravljanju destinacije, ne le sami turistični organizaciji.

Med najbolj pomembnimi stičnimi točkami v turizmu je tudi naše glavno letališče, ki ga upravlja Fraport Slovenija, kjer na sami lokaciji že nekaj let celovito spremljamo potnike in njihovo izkušnjo, pristop pa je prenosljiv na druga letališča in v širšo regijo ter lahko predstavlja tudi vzor destinacijam. V letošnjem letu smo okrepili digitalne kanale in tako je povabilo k raziskavi dobilo mesto tudi v glavnem oglaševalskem formatu na letališču, na digitalnem totemu! Ideja se je porodila kot rezultat raziskave opaženosti oglaševanja na letališču, s katero ugotavljamo, da ta oglaševalski prostor daje dobre rezultate oglaševalcem.

In tako smo prepričani, da bo dober odziv doseglo tudi oglaševanje naše raziskave.

 

Preberite si več o tem, kako do prvoosebnih in zero-party podatkov o strankah.

Dodajte se na seznam prejemnikov našega strokovnega mesečnika.

Arhea Mentor bo vsak mesec prinesel nove primere dobre prakse, nova znanja in tehnologije, ki smo jih spoznali. Lahko prelistate Arhiv zadnjih Mentorjev, če pa si želite biti med prvimi, ki bodo izvedeli za novosti, se prijavite!

Še ne prejemate Mentorja?